Certificat de urbanism

Solicitantul certificatului de urbanism este persoana fizică sau juridică interesată să primească de la autoritatea administrației publice competente informații cu privire la un imobil, teren și/sau construcții în scopurile definite la art.6 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcțiirepublicată, cu modificările și completările ulterioare.

Certificatul de urbanism este actul de informare al autorității administrației publice competente să emită autorizații de construire/desființare, prevăzute la art. 4 alin. (l ) lit. a) si lit.a l ) din Lege, care se emite, în principal, în vederea începerii procedurii de autorizare executării lucrărilor de construcții, precum și a instalațiilor aferente acestora, inclusiv pentru desființarea construcțiilor ori a altor lucrări ori amenajări, pentru lucrările care se execută:

1. pe terenuri care depășesc limita unei unități administrativ-teritoriale;

2. în intravilanul și extravilanul unităților administrativ-teritoriale ale căror primării nu au niciun angajat funcționar public cu atribuții în domeniul urbanismului, amenajării teritoriului și autorizării executării lucrărilor de construcții, în structurile de specialitate organizate conform legii;

Prin certificatul de urbanism, potrivit prevederilor art. 6 alin. (l ) din Lege și art. 31 din Legea nr. 350/2001, cu modificările și completările ulterioare, se aduc la cunoștință investitorului/solicitantului informații - existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice și ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate și aprobate potrivit legii - cu privire la cerințele tehnice ale amplasamentului, precum și la obligațiile pe care acesta le are în procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții.

În vederea eliberării certificatului de urbanism solicitantul se va adresa Consiliului Judetean Teleorman, depunând o cerere conform formularului F.I - Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism, în care se vor înscrie atât elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită certificatul de urbanism: localitate, număr cadastral și număr de carte funciară, unde este cazul, dacă legea nu dispune altfel, cât și elementele care definesc scopul solicitării.

Certificatul de urbanism pentru informare nu poate servi pentru obținerea mai departe a autorizației de construire, fiind necesar un nou certificat de urbanism în vederea construirii/modificării interioare/branșament etc.

Certificatul de urbanism se emite și în următoarele situații:

a)         în vederea concesionării de terenuri, potrivit legii;

b)         în vederea adjudecării prin licitație a proiectării lucrărilor publice în faza de ” Studiu de fezabilitate", potrivit legii;

c)         pentru cereri în justiție și operațiuni notariale privind circulația imobiliară, atunci când operațiunile respective au ca obiect:

-        comasarea, respectiv dezmembrarea terenurilor din/în cel puțin 3 parcele;

-        împărțeli ori comasări de parcele solicitate în scopul realizării de lucrări de construcții și de infrastructură;

-        constituirea unei servituți de trecere cu privire la un imobil.

a) cererea-tip (formularul-model F.I ”CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism"), în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cuprinzând:

1.     elementele de identificare a solicitantului;

2.     elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral și număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel; 

3. elementele care definesc scopul solicitării;


b) planuri cadastrale/topografice, cu evidențierea imobilelor în cauză, astfel:

1.       pentru imobilele neînscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru și publicitate imobiliară;

2.       pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan și extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru și publicitate imobiliară.


c) documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie.

Taxe pentru eliberarea certificatelor de urbanism ( aprobate prin Hotararea nr. 96 din 31 mai 2023 a Consiliului Județean Teleorman ), pentru anul 2024: 

-pentru mediul urban: 

    •   până la 150 mp — 7,30 lei

       între 151 — 250 mp inclusiv — 8,90 lei

       între 251 — 500 mp inclusiv — 1 1,60 lei

       între 501 — 750 mp inclusiv— 14,10 lei

       între 751 — 1000 mp inclusiv — 17,70 lei 

•   peste I .000 mp —  17,70+0,01 lei/mp pentru suprafețele mai mari de 1 .000 mp


 Notă 1: Pentru mediul rural se percepe 50% din taxa prevăzută pentru mediul urban

Notă 2: Se acordă scutiri conform art.476, alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare

       Taxa pentru emiterea certificatului de urbanism se poate achita la casieria Consiliului Județean Teleorman sau în contul:

R039TREZ260621360250XXXXX - Cod fiscal 4652686


Consiliul Judetean Teleorman